Bagażnik stanowi bardzo ważny element roweru, który ma być wykorzystywany do przewozu wszelakich towarów. Dzięki niemu możemy planować wyprawy rowerowe lub też używać roweru jako środka transportu podczas wyjazdów na zakupy do centrum handlowego. Jednak przed zakupieniem odpowiedniego modelu, warto zapoznać się z ofertą producentów, którzy proponują wiele różnych wersji bagażnika dla jednośladów o konkretnej charakterystyce i zastosowaniu. Jakie modele możemy zatem wziąć pod uwagę?
Bagażnik rowerowy przeznaczony do konkretnego zastosowania
Typy bagażnika i jego rodzaj jest w dużej części skorelowany z zastosowaniem naszego roweru oraz naszą charakterystyką jazdy. Inny bagażnik wybierzemy do roweru, który ma być używany na krótkich dystansach i niedzielnych wycieczkach z rodziną, a inny do jednośladu, który kupujemy z myślą o organizowaniu i uczestniczeniu w dużych wyprawach rowerowych. Najpopularniejszym modelem bagażnika jest wersja mocowana za pomocą odpowiednich wkrętów do ramy rowerowej. Dzięki odpowiedniej budowie i konstrukcji może on być zdolny do przewozu ciężkich sakw lub toreb turystycznych. Jeżeli myślimy o aktywnej turystyce rowerowej z sakwami, możemy nabyć bagażnik rowerowy przedni, który znacząco pomoże nam załadować nasz dobytek na rower wyprawowy. Tego typu modele wymagają odpowiednich mocowań w widełkach roweru, a całość funkcjonuje na podobnej zasadzie co bagażnik tylny. Możemy na nim umieścić podobny typ sakwy co w tylnej części roweru. Kolejną wersją bagażników rowerowych są modele przeznaczone do mocowania do sztycy rowerowej. Dzięki swojej budowie mogą być szeroko stosowane przez rowerzystów górskich oraz tych, którzy nie posiadają w swoich rowerach odpowiednich mocowań dla bagażnika tradycyjnego. Popularnym akcesorium dodawanym do wielu bagażników są gumy, które pozwalają na unieruchomienie ładunku umieszczonego na naszym bagażniku. Są one mocowane dzięki specjalnym haczykom.
Tylne bagażniki rowerowe służą często do mocowania tylnego oświetlenia. Jest ono umieszczane na specjalnej płytce, która posiada otwory pasujące pod konkretny rozstaw śrub mocujących lampę. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest sztywne zamocowanie lampy tylnej, a ten sposób jej umieszczania jest szczególnie popularny w rowerach miejskich i trekkingowych.