Kamera do samochodu przemysłowego

Zakładowe samochody nie były wcale małe. Najmniejsze pojazdy na terenie zakładu miały rozmiary standardowego samochodu ciężarowego, a pojazdy specjalnego przeznaczenia, używane na terenie odkrywki, często miały bardzo imponujące rozmiary, wysokością sięgając nawet i do pięciu metrów. Manewrowanie tak wielkimi pojazdami wymagało nie lada umiejętności i cierpliwości, a przede wszystkim, najwyższej ostrożności, szczególnie poza terenem pracy.

Kamera do samochodu o dużych gabarytach

kamery samochodowe z czujnikiem ruchuPrzede wszystkim, problemem w kierowaniu takim samochodem była zdecydowanie mała widoczność. Pewnie, przednie szyby pozwalały widzieć wszystko co znajdowało się przed pojazdem, ale cofanie było prawdziwą mordęgą, szczególnie w miejscach gdzie odbywały się prace. Nie zawsze również mieliśmy osobę kierującą nas podczas ustawiania maszyny. Żeby uniknąć niechcianych wypadków i uszkodzeń, doszliśmy wspólnie z mechanikami zakładowymi do wniosku, że kamery samochodowe z czujnikiem ruchu będą świetnym rozwiązaniem wszelkich problemów z mobilnością. Kamera usytuowana tuż nad podwoziem była i tak oddalona od ziemi o kilka metrów, co dawało świetne pole widzenia i pozwalało kierowcy na sprawne i szybkie ustawienie pojazdu. Czujnik ruchu pomagał uniknąć wypadków w sytuacji gdy jakaś osoba znalazła się nagle na drodze pojazdu z tyłu, czego nijak nie można było z pozycji kierowcy zobaczyć. Podczas testów, kamera sprawdziła się świetnie. Nie wymagała żadnej większej instalacji poza zamocowaniem jej do podwozia na uchwytach, a z racji wysokości, nie było obawy o jej ewentualne uszkodzenie, więc mogła być ustawiona w taki sposób, by zapewniać kierowcy jak największe pole widzenia. Czujnik ruchu był sprzężony z kamerą, pokazując dokładnie miejsce w którym ruch został zauważony w taki sposób, by kierujący mógł z łatwością zatrzymać pojazd, czy ominąć przeszkodę.

Z racji konstrukcji takiego pojazdu, nie było potrzeby jakiejkolwiek ingerencji w strukturę pojazdu by pociągnąć okablowanie kamery, a monitor był zamocowany na pulpicie na podobieństwo nawigacji samochodowej. Kierowanie wielkimi pojazdami z takimi kamerami stało się czystą przyjemnością, i w ledwie tydzień po rozpoczęciu testów, wszystkie samochody na terenie roboczym zostały wyposażone w takowe urządzenia.