Problemy z prezentami dla klientów

W świecie zawodowym spotykamy się z różnymi sytuacjami. Na pewno każdy z nas, czynnych zawodowo osób, spotkał się z sytuacją, w której obdarowujemy siebie nawzajem prezentami z różnych okazji. W mojej firmie takie sytuacje mają miejsce nie tylko z okazji urodzin, ale także imienin, dnia kobiet, dnia mężczyzny,  Świąt Bożego Narodzenia, a ostatnio nawet w Mikołajki. Okazji do obdarowania prezentami jest bardzo dużo. Gorzej jednak z koncepcją na nie…

Propozycje prezentów dla klientów i współpracowników

prezenty dla klientów biznesowychPracownicy różnych firm i korporacji bardzo często stykają się z tym problemem. Długo zastanawiamy się, czym obdarować koleżankę z działu w jej trzydzieste dziewiąte urodziny. Kłopot staje się znacznie większy, kiedy musimy zaopatrzyć się w prezenty dla klientów biznesowych. Koncepcji zazwyczaj nie mamy zbyt wiele i podejmujemy nieprzemyślane decyzje. Powinniśmy na prezenty dla klientów biznesowych spojrzeć jak na zwykłe prezenty, które różnią się tylko wyborem marki i designem. Chcemy w ten sposób zrobić wrażenie profesjonalnej osoby, która nie obdarowuje innych prezentami reprezentującymi sobą niezbyt wiele. Dlatego też warto podkreślić tutaj rolę designu i marki, a nie wysokiej ceny. W takim razie co wybrać? Wśród rzeczy najczęściej wybieranych na prezenty dla klientów biznesowych znajdziemy przede wszystkim eleganckie zestawy wiecznych piór, czy długopisów szanowanych marek. Taki prezent jest pięknie pakowany przez producentów i daje zadowalający efekt. Ciekawym rozwiązaniem są również skórzane wizytowniki. Prezentują się bardzo klasycznie i efektowanie zarazem, a fakt, że są skórzane nadaje im charakteru. Jednym z częściej wykorzystywanych pomysłów jest również zwyczajny kosz wiklinowy, który pełen jest wykwintnych słodyczy. Taki prezent ucieszy każdego, nawet wspomnianych klientów biznesowych. Kto nie lubi słodyczy? Zwłaszcza jeśli są doskonałej jakości? Myślę, że nie ma takiej osoby, więc ten pomysł jest uniwersalną, a zarazem wartą rozpatrzenia propozycją.

Liczne okazje, w których chcemy podarować coś komuś mogą przysporzyć niemałego bólu głowy. Zwłaszcza, jeśli takich szczególnych dat w naszym kalendarzu robi się dużo. Tak też będzie już za dwa miesiące, kiedy to nadejdzie Gwiazdka, Mikołajki oraz Nowy Rok. Warto już teraz zacząć powoli myśleć, co mogłoby sprawić przyjemność klientom biznesowym, czy naszym współpracownikom. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której będziemy musieli zakupić kilkanaście różnych prezentów na ostatnią chwilę.