sklep internetowy

Gdy chcemy mieć własny sklep internetowy z kosmetykami

Prowadzenie e-biznesu w dzisiejszych czasach nie jest szczególnie trudne. Sprzedawać w internecie można praktycznie wszystko i to z dobrym skutkiem. Jak jednak założyć taki internetowy sklep i na co należy zwróci uwagę tak przy jego zakładaniu jak i prowadzeniu? Oto kilka praktycznych wskazówek. 

Jak założyć sklep online z kosmetykami?

projektowanie sklepu internetowegoZasadniczo żeby założyć sklep internetowy nie trzeba zgłaszać działalności gospodarczej, jest to konieczne dopiero kiedy rozpoczniemy sprzedaż. Według antyweb.pl jeżeli chodzi jednak o samo założenie e-sklepu to w pierwszej kolejności musimy zająć się znalezieniem konta www czy też serwera www. Możliwości mamy tutaj kilka. Można zdecydować się na wykupienie takiego konta od firmy hostingującej, przy czym należy się liczyć z tym, że z rozwiązaniem tym wiąże się takie ograniczenia jak określony transfer czy liczba miejsca na dysku. Jest to jednak najtańsze rozwiązania, w związku z czym jest ono najlepsze dla początkujący przedsiębiorców. Inną opcją jest serwer dedykowany, w takim wypadku nie ma żadnych ograniczeń. Koszt wynajęcia go jest jednak zdecydowanie wyższy. Ostatnim rozwiązaniem jest postawienie własnego serwera, jest to jednak dość problematyczne jak i kosztowne, a co za tym idzie opłaca się to w przypadku większych sklepów. Mając własne konto czy serwer www można przejść do czynności jaką jest projektowanie sklepu internetowego. Sklep online z kosmetykami projektuje się dokładnie tak samo jak każdy inny e-sklep, przy czym musimy dobrze rozplanować kategorie produktów sprzedawanych w sklepie. Powinny być tu wyróżnione produkty główne, czyli kosmetyki na których planujemy najwięcej zarobić, produkty dodatkowe, na których będziemy zarabiać mniej oraz akcesoria, które powinny być dobierane do produktów z głównej kategorii powiększając przy tym wielkość koszyka. Przy projektowaniu sklepu ważne jest to jakie funkcje i moduły zostaną uwzględnione i stosowane w sklepie, a co za tym idzie ważne jest także to na jakiej platformie postawiony zostanie sklep.

Jaka platforma dla sklepu internetowego z kosmetykami?

szkoleniaNa portalu www.itechinfo.pl można przeczytać, że przy wyborze platformy dla sklepu internetowego mamy dwie możliwości, platformę dedykowaną, tworzoną specjalnie na potrzeby naszego sklepu lub darmową. Na początek warto zdecydować się na ta darmową, przy czym należy się liczyć z tym, że większość darmowych platform ma także i dodatkowe usługi, które są już płatne i należy wziąć to pod uwagę przy wyborze. Najpopularniejszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o darmowe platformy są sklepy internetowe prestashop. Platforma ta jest intuicyjna w obsłudze, dość wydajna, dzięki czemu z powodzeniem obsłużą ją także i słabsze serwery. Dodatkowo z racji tego, że jest to bardzo popularna platforma nie ma problemu ze znalezieniem programisty, który zajmie się modyfikacjami sklepu i jego instalacją. Minusem tego rozwiązania jest jednak to, że samo oprogramowanie ma sporo błędów, a co za tym idzie na bieżąco wychodzą poprawki, co wiąże się z koniecznością wgrywania ich, a to jest dość uciążliwe dla przedsiębiorców. Dodatkowo platforma ta choć darmowa to jednak ma bardzo dużo dodatkowych opcji które są płatne, dlatego za nim się na nią zdecydujemy sprawdźmy czy opcje te nie będą nam potrzebne, jeśli tak to warto poszukać innej platformy, która moduły te ma darmowe. Drugą opcją jaką tu omówiony są sklepy internetowe magento. Platforma ta w porównaniu z prestoshop ma o wiele więcej zaawansowanych opcji, który są darmowe. Pozwala ona jednocześnie na prowadzenie kilku sklepów kontrolowanych przez jeden panel. Fakt, że jest to rozbudowane narzędzie do prowadzenia internetowego sklepu sprawia, że zarówno o programistów znających się na obsłudze tej platformy jest trudniej, jak i mniej jest hostów, które będą w stanie ją obsłużyć, przez co sklep postawiony na takiej platformie jest droższy w otrzymaniu. W związku z czym platformę magento zaleca się do większych sklepów.

Na jakie elementy zwrócić uwagę projektując sklep?

projektowanie sklepuPrzy projektowaniu sklepu internetowego ważna jest nie tylko platforma na jakiej on stanie, ale także i inne czynniki, które wpływają na to czy klienci mają ochotę na stronie sklepu pozostać. Do tych czynników można zaliczyć takie jak:

  • grafika sklepu,
  • poziom obsługi klienta,
  • koszyk zakupowy,
  • czas wysyłki,
  • łatwość zwrotów i reklamacji,
  • jakość zdjęć i opisów produktów,
  • płynność działania sklepu.

Wszystkie te elementy musimy uwzględnić projektując sklep i co za tym idzie zastosować takie rozwiązania, które nam pomogą sprostać oczekiwaniom klientów w tym zakresie.

Sklep internetowy – wysyłka towarów

Sklep internetowyProwadząc e-sklep należy także pomyśleć o odpowiednich rozwiązaniach, które usprawnią wysyłkę towarów. Klient powinien mięć opcje wyboru sposobu doręczenia paczki: za pomocą poczty polskiej, do paczkomatu czy też poprzez kuriera. Kosmetyki jako towar, dość trwały jednak i tak podatny na uszkodzenia na czas transportu powinny być także odpowiednio zabezpieczone. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem są kartony fasonowe o rozmiarze dostosowanym do danego produktu. Opakowania kartonowe stanowią dobra formę zabezpieczenia produktu na czas transportu, a jednocześnie są dość tanim rozwiązaniem, co jest istotne dla sprzedawcy. Przy wysyłce ważny jest także czas realizacji, jeśli podajemy na stronie szacowany czas dostawy to powinien on być adekwatny do stanu faktycznego inaczej możemy się spotkać z negatywnymi komentarzami ze strony klientów.

Podsumowanie

Założenie internetowego sklepu z kosmetykami nie jest szczególnie trudne, należy jedynie na etapie projektowania sklepu uwzględnić i zastosować odpowiednie rozwiązania. Projektując sklep pamiętajmy przede wszystkim o tym, że powinien być on przyjazny klientowi i podobać się mu.